INFO OGÓLNE ELEMENTY INSTALACJI OPŁACALNOŚĆ Sklep INDEX
Elektryka Stag 300 plus Wtrysk SGI Steg 300 premium

Stag 400 DPI

Stag 200
Warsztaty partnerskie Wielozawory Zawory CNG Kolektory

Samochody z instalacją wtryskową

Rozmiary zbiorników

Wyposażenie dodatkowe

Przewody do instalacji

Wyposażenie różne

Układy sterujące:

 

 

HEVELIUS to niezawodny programowalny samoadaptacyjny układ sterujący ilością gazu podawanego z reduktora do miksera gazu. Przeznaczony jest do silników z wtryskiem wielopunktowym, wyposażonych w sondę lambda. To urządzenie o wysokim poziomie technicznym stosowane w urządzeniach II generacji.

DOBRA MYŚL TECHNOLOGICZNA

Połączenie w jednym urządzeniu występujących dotychczas oddzielnie elementów, takich jak: układ sterujący, emulator wtryskiwaczy czy przełącznik uprościło montaż instalacji w samochodzie i zwiększyło jej niezawodność funkcjonowania w czasie eksploatacji. Dzięki zespoleniu w jednym układzie paru urządzeń uzyskano pełna kontrolę nad pracą silnika na gazie:

  • ustalenie progu prędkości obrotowej dla automatycznego przełączenia z zasilania benzyna na
    zasilanie gazem,
  • możliwość wyboru automatycznego przełączenia przy zwalnianiu lub przyspieszaniu,
  • możliwość ustalenia optymalnej temperatury pracy silnika dla automatycznego przełączenia,
  • odłączenie wtryskiwaczy benzynowych podczas pracy na gazie

 

VOILA PLUS
Układ sterujący VOILA PLUS jest układem automatycznej kontroli składu mieszanki
     powietrzno-gazowej podczas pracy silnika na gazie
. 
     Urządzenie to sterowane jest za pomocą mikroprocesora, który pozwala na utrzymanie
     prawidłowego składu mieszanki powietrzno-gazowej w całym zakresie pracy silnika.
     VOILA PLUS wykorzystuje sygnały z: 
  - sondy lambda (OXYGEN SENSOR), 
  - prędkości obrotowej silnika RPM (z minusa cewki zapłonowej lub obrotomierza ), 
  - czujnika położenia przepustnicy (TPS). 
    Układ sterujący VOILA PLUS na podstawie analizy zebranych sygnałów i porównania ich z wartościami zadanymi, wysyła sygnał      ustalający odpowiednie położenie silnika krokowego w attuatorze. VOILA PLUS pozwala na dowolną konfigurację po podłączeniu do   komputera za pomocą interfejsu .


LEONARDO

ojsu 

Attuator

Rozmiar: 1861 bajtówAttuator, czyli regulator przepływu jest elementem wykonawczym układu sterującego ilością gazu, którego zadaniem jest sterowanie ilością gazu zasysanego przez mikser.
Jeśli mieszanka spalana w cylindrze jest zbyt bogata attuator zmniejsza dopływ gazu do miksera przez zmniejszenie przekroju przepływu, jeśli mieszanka jest zbyt uboga attuator zwiększa dopływ gazu do miksera przez zwiększenie przekroju przepływu. Attuator składa się z korpusu, który łączy się z przewodami gazowymi oraz z silnika krokowego, który sterowany jest za pomocą sygnałów z elektronicznego układu sterującego. Układ ten na podstawie analizy danych pochodzących z sondy lambda analizuje bieżącą sytuację i generuje sterowanie elementem wykonawczym - attuatorem.
Silnik krokowy może zajmować dowolną pozycję w przedziale 0 (całkowicie zamknięty) do 250 kroków (całkowicie otwarty).


 

Pzełącznik automatyczny
Przełącznik automatyczny jest elementem sterującym. Służy do przełączania z zasilania benzyną na zasilanie gazem i odwrotnie. Przełącznik automatyczny posiada trzy pozycje o następujących funkcjach: 
- POZYCJA GAZ (GAS) - uruchomienie silnika na benzynie z automatycznym przełączeniem na zasilanie gazem w fazie przyśpieszania po przekroczeniu ustalonej prędkości obrotowej silnika (ok. 2000 - 2500 obr/rnin), 
- POZYCJA ŚRODKOWA AWARYJNA - (samochód uruchamia się bezpośrednio na GAZIE), 
- POZYCJA BENZYNA - zasilanie silnika benzyną, 
Dodatkowo, przełącznik posiada 4 diody LED (diody świetlne) wskazujące: 
* ZIELONY LED - pozycja"GAS", 
* CZERWONY LED - zasilanie silnika benzyną, 
* ŻÓŁTY LED - zasilanie silnika gazem, świeci się po przełączeniu z pozycji BENZYNY w pozycję GAZ i po przekroczeniu ustalonej prędkości obrotowej silnika (ok. 2000 - 2500 obr/min), 
* CZERWONY LED - położony po lewej stronie przełącznika oznacza rezerwa gazu w zbiorniku (R). 

Emulator

 

Emulator wtryskiwaczy PITAGORAS Emulator wtryskiwaczy "Pitagoras" służy do odłączania pracy wtryskiwaczy w pojazdach z wielopunktowym wtryskiem paliwa. "Pitagoras" rozłącza każdy wtryskiwacz oddzielnie. Po odcięciu dopływu prądu do wtryskiwacza, emulator przekazuje do centralnego układu sterującego samochodu symulację pracy wtryskiwaczy. Eliminuje tym samym zaświecenie kontrolki "awaria motoru" oraz zapamiętywanie błędów przez centralne urządzenie sterujące spowodowane odłączeniem wtryskiwaczy podczas pracy na gazie. W przypadku awarii instalacji elektrycznej układu zasilania gazem (uszkodzenie połączenia emulatora z centralką, przepalenia się bezpiecznika instalacji gazowej, awarii centralki lub emulatora), emulator zapewnia automatyczne załączenie układu wtrysku benzyny, wykluczając w ten sposób zatrzymanie się samochodu na drodze.   


Ostatnie zmiany wprowadzono dniaa 29-11-2012

GAZ-TECH , © 2002. Wszelkie prawa zastrzeżone