Wlew gazu
Wlew gazu służy do uzupełniania ilości paliwa. Jest zaworem kulowym jednokierunkowym. Po zamocowaniu specjalnego pistoletu we wlewie gazu, który szczelnie przylega do gniazda wlewu, pod wpływem ciśnienia z dystrybutora gaz jest uzupelniany w zbiorniku. Po odłączeniu pistoletu odcięty zostaje powrót gazu ze zbiornika poprzez zawór zwrotny (stalową kulkę) znajdującą się we wlewie. W celu zabezpieczenia wlewu gazu przed zanieczyszczeniem stosuje się wkręcany korek wlewu gazu. Korek wlewu znajduje się na pasku który jest przykręcony do wlewu uniemożliwiając jego przypadkowe zgubienie. W ostatnim czasie wlew montowany jest w maskownicy wlewu, w której zabezpieczeniem przed zanieczyszczeniem jest zatrzaskowa pokrywka.
Elektrozawór
gazu
Jest to urządzenie elektromagnetyczne, które otwiera lub zamyka przepływ LPG (gazu).
LPG trafia do wejścia elektrozaworu gazu w stanie ciekłym. Najpierw wpływa do komory odstojnikowej umieszczonej w dolnej części elektrozaworu. Stąd gaz przepływa przez filtr do górnej części, gdzie znajduje się tłoczek gazu otwierający i zamykający przepływ gazu do wyjścia.
Tłoczek zmienia swoje położenie (zamyka lub otwiera) w wyniku zmian napięcia na cewce elektrycznej:
- zawór jest zamknięty, jeżeli na cewce zaworu nie ma napięcia,
- zawór jest otwarty i umożliwia przepływ gazu, jeżeli na cewce zaworu jest napięcie.
Kiedy kluczyk zapłonu w samochodzie jest wyłączony lub też kiedy przełącznik benzyna/gaz znajduje się w pozycji "BENZYNA", na zaciskach cewki nie występuje napięcie i tłoczek dociskany przez sprężynę zamyka przepływ gazu. Przy pracującym silniku i przełączniku benzyna/gaz ustawionym w pozycji "GAS", na cewce elektrozaworu gazu występuje napięcie. Pole elektromagnetyczne wytworzone wewnątrz cewki przemieszcza tłoczek pokonując siłę sprężyny co pozwala na przepływ gazu przez elektrozawór dalej do reduktora-parownika.
Elektrozawór
benzyny...